DAMAI SELAMANYA...

DAMAI SELAMANYA...
KEDAMAIAN

laman utama

Rabu, 8 Februari 2012

Orang-orang Mukmin Diperintah Utk Memerangi Orang-orang Kafir BUKAN Utk Menyanjungi Orang-Orang Kafir.

Orang-orang Mukmin diperintah untuk memerangi orang-orang kafir, iaitu memuliakan agama Allah dan meninggikan menara petunjuk serta menjunjung kalimat Allah, maka turun beberapa ayat kepada orang-orang Mukmin agar memerangi orang-orang kafir dalam surah At Taubah: 13-14.

"Mengapakah kalian tidak memerangi orang-orang yang meosak sumpah (janjinya), padahal mereka telah berkeras untuk mengusir Rasu dan merekalah yang pertama kali yang memulai memerani kalian?. Mengapakah kalian takut kepada mereka padahal Allah lah yang patut kalian takuti, jika kalian benar-benar orang yang beriman? Perangilah mereka nescaya Allah akan menyiksa mereka dengan (perantaraan) tangan-tangan kalian dan Allah akan menghinakan mereka dan menolong kalian terhadap mereka, serta melegakan hati orang -orang yang beriman." (At-Taubah: 13-14)

Jika kita lihat apa yang berlaku sekarang terhaap umat Islam sekarang yang tidak lagi menjadikan ayat-ayat Allah sebagai pegangan dalam kehidupan malah untuk dijadikan panduan dan rujukan dalam perjuangan. Allah SWT telah menegaskan dalam ayat tersebut supaya memerangi orang kafir. Tetapi kini, apa yang sudah terjadi  dengan anak Melayu tegar, beragama Islam, berpendidikan agama yang luas, berkelulusan tinggi, disegani ketika waktu dahulu, bijak berhujah dan sebagainya tetapi sanggup mengeluarkan kenyataan seperti berikut:

Dalam wawancara dengan harian terkemuka, The Wall Street Journal edisi Asia, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan sokongannya terhadap keamanan dan keselamatan negara Yahudi, Israel.

"Saya menyokong segala usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel," kata Anwar dalam wawancara tersebut.

Wawancara yang dilakukan Januari lalu itu bukan sahaja menyebabkan rakyat Malaysia terkejut, tetapi juga umat Islam antarabangsa, termasuk di Indonesia, mereka berasa hairan dan tertanya-tanya.

Seperti kita ketahui Palestin adalah masalah sensitif dan terus menjadi sorotan dunia antarabangsa. Berpuluh-puluh tahun (sejak 1948, bersamaan berdirinya negara Israel), bangsa Palestin ditindas dan dijajah hingga hari ini oleh Israel.

Akibat penjajahan dan penindasan itu, bangsa Palestin berpecah-belah dan menjadi pelarian di seluruh pelosok dunia. Penduduk Palestin sekitar 6 juta orang, sebahagiannya iaitu kira-kira 2.7 juta menetap di tebing barat, 1.5 juta orang menetap di Genting Gaza dan selebihnya menjadi pelarian di negara-negara Arab, Teluk dan Afrika.

Dalam sejarahnya pula, negara Israel didirikan di atas tanah yang dirampas daripada Palestin dan hingga kini terus meluaskan pembangunan pemukiman Yahudi, sehingga menyebabkan semakin sempit wilayah geografi Palestin kesan pencerobohan yang dilakukan oleh pemerintahan zionis tersebut.
Justeru itu, ayuh bangkitlah meneruskan perjuangan UMNO untuk menyelamatkan Orang Melayu, ISLAM, Tanah Melayu, Raja-Raja Melayu, Hak-Hak Orang Melayu supaya tidak dijajah, di rampas dengan rakus oleh Bangsa Melayu sendiri yang sudah tidak mempunyai iman dan taqwa kepada Allah dan sudah tidak menjadikan Al Quran dan As Sunnah sebagai pegangan hidup dan perjuangan.

Kenapa mesti kita di jadikan KAMBING HITAM oleh mereka yang berjuang untuk kepentingan peribadi?

Kenapa sanggup dijadikan BARWA kepada orang-orang kafir yang tidak menghargai titik peluh jerih nenek moyang kita memerdekakan Tanah Melayu?

Kenapa kita mesti bertopengkan diri hanya kerana takut dan kedu dengan kata-kata mereka yang tiada iman dan taqwa kepada Allah SAW.

Kenapa jadi bisu kerana harta benda dan wang ringgit untuk memperkatakan yang hak dan batil?

Kenapa harus menjadi pengikut setia kepada DSAI yang rakus dengan dunia sementara dan hidup penuh dengan pura-pura............Tidak sayangkah kita kepada AGAMA, BANGSA DAN NEGARA hanya kerana menjaga SI PENGKHIANAT DURJANA YANG MEROSAKKAN NEGARA, MENGGADAIKAN PUSAKA TANAH MELAYU,  MENJATUHKAN MARUAH AGAMA ISLAM YANG SYUMUL LAGI MULIA.

FIKIR-FIKIRKANLAH.....

1 ulasan:

  1. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

    BalasPadam