DAMAI SELAMANYA...

DAMAI SELAMANYA...
KEDAMAIAN

laman utama

Jumaat, 31 Disember 2010

1 MALAYSIA, hari ni akan berakhirnya 2010, tepat jam 12 mlm bermulalah tahun baru 2011. semua akan bergembira menyambut tahun baru seperti lazimnya akan mengadakan pesta dan sebagainya bagi meraikan kehadirannya.
2010, pergimu meninggalkan seribu satu makna, pahit manis sepanjang mengiringimu sehinggalah ke hari ini. dugaan, cabaran, adu dumba, caci fitnah dirasai sehingga ke detik terakhir kini.
2011, hadirmu akan memberi selautan semangat untuk meneruskan kehidupan dengan penuh onak ranjau dan duri. namun pengalaman pahit manis suka duka 2010 akan memberikan sejuta pengajaran dan iktibar bagi melalui titian hidup 2011.
"Ya Allah, Engkaulah yang kekal abadi untuk selama-lamanya. Demi kelebihanMu yang Maha Agung dan kemurahanMu yang melimpah, sesungguhnya pada tahun ini aku memohon kepadaMu perlindungan daripada syaitan yang direjam, dari sekalian kuncunya, tenteranya dan penolongnya. Aku juga memohon perlindungan daripada nafsu amarah yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan dan melalaikan dengan perkara yang tidak berfaedah daripada mendekatkan diriku kepadaMu. Selawat serta salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya. Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam...Amin Ya Rabbal Alamin...."












Tiada ulasan:

Catat Ulasan