DAMAI SELAMANYA...

DAMAI SELAMANYA...
KEDAMAIAN

laman utama

Rabu, 5 Januari 2011

"Tahun 2011 adalah tahun penuhi permintaan belia"

tiap-tiap tahun belia mengharapkan kerajaan penuhi permintaan mereka. jika tahun 2011 adalah tahun penuhi permintaan belia adalah sebaiknya dikotakan. almaklumlah janji dengan orang muda tak sama dengan berjanji dengan orang tua atau orang lama. orang muda berjiwa agresif dan tak berapa  matang berbanding dengan golongan yang lebih tua. justeru itu  jika tahun 2011 adalah dikatakan tahun penuhi permintaan mereka terutama belia di peringkat universiti, belia di sekolah, belia kampung dan sebagainya maka mereka tetap belia.
nak penuhi permintaan mereka tak lah susah. bukan hanya harapkan kerajaan semata-mata. yang dok berbaris exco belia (MBM/MBN) tu apa kojernya jika tak bawak ke atas suara belia yang diakar umbi.
dan satu lagi diingatkan, supaya jangan nak politikkan belia. pasal tu lah jugak suara belia dan permintaan belia ditapis-tapis sehingga tinggal serdak baru nak bawak ke atas. kesian belia.
menjelang PRU akan datang pun undi belia adalah nisbah yang tertinggi. hati-hati kerajaan sekarang. janji mereka mesti dipenuhi. maklumlah tahun ni "tahun penuhi permintaan belia".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan